dijous, 9 d’octubre del 2014

Qui és Fustegueres Cantautor?

Des del primer dia que vaig publicar alguna cosa sobre l'Escapada Creativa et vaig dir que hi hauria una ''activitat musical'' i per això tinc ganes d'explicar-te una mica més sobre la persona que protagonitzarà aquest moment, és ell Ramon Martí, conegut per Fustegueres Cantautor, vols saber una mica més d'ell?
 Vaig conèixer al Ramon Martí Fustegueres fa uns vuit anys, com passa el temps! va ser gràcies al concurs sona9 i quan jo estava a Altafulla ràdio conduint el programa musical “Standby”. Llavors ell tocava la guitarra en un grup anomenat Desembre amb el que van arribar a les Semifinals del concurs i a més van guanyar un altre concurs, l’Enganxa’t a la música del 2006. Des del primer moment vaig pensar que era una persona molt peculiar, però no peculiar com solen ser tots els músics, sinó una mica més peculiar. Recordo que no vaig entendre res del que feia i poca cosa del que deia però en aquests anys li he vist fer una quantitat impressionant de coses diferents i sempre m’ha semblat que les feia com a mínim tant bé com les fan els altres però amb una mica més de passió i sensibilitat. 
Recordo que va fer-me una nova sintonia pel programa de ràdio, amb guitarres hawaianes i electrònica, em va sorprendre, no hi estava acostumada hehe!. A poc a poc, encara ara, vaig descobrint la multitud de projectes en què ha participat, l’he vist tocar jazz i heavy, programar sintetitzadors i fer electrònica, penjar-se la guitarra i tocar rock alternatiu. Escriure tant prosa com poesia, i el que més m'agrada que sempre ho fa amb una lucidesa, eloqüència, ironia i una bellesa a l’abast de pocs. L’he vist escolpir sonoritats profundes i crear paisatges al seu àlbum de debut, amb el seu projecte Freealma, que per cert, vaig ser la primera persona que li va comprar! :D En aquest disc cada cançó és com un planeta completament diferent de l’anterior. 
I també l'he vist retornant a la seva pròpia essència, i crear un nou projecte acústic i més càlid, fer música només amb l'ajuda de la veu i d'una guitarra. 
Aquest és en Fustegueres algú que fa el que vol en cada moment, un creatiu incansable, simplement un xicot apassionat, amb una guitarra i el do de la paraula amb una veu molt bonica i clara que no et deixa indiferent. 
El que sí que puc dir és que en tot aquest temps sempre ha sigut una persona reivindicativa i compromesa, ja ho mostrava en la seva cançó ''privación de libertad'' escrita fa 15 anys amb el grup Oveja Negra, després la mateixa cançó la va reconduir en un altre tema molt xulo ''Vive'' que va fer amb Freealma, i actualment amb ''Sota control'', una cançó del seu repertori actual amb Fustegueres
Tot el que fa i diu convida a pensar, de vegades massa! de vegades et trenca els esquemes, però et fa replantejar situacions, de vegades et fa despertar el sentit crític. I si el coneixes, sabràs que fa un temps va organitzar a la botiga Vinil de Lleida i en d'altres llocs, Concerts Secrets per reivindicar causes justes (apujada de la llum, apujada tarifes autònoms), entre moltes altres coses. 
Quin Fustegueres veurem dissabte? no ho sé ni jo heheh però segur que serà autèntic. perquè aquesta és la paraula que el defineix com a persona i com a professional, i per aquest motiu vaig voler que fos present a l'Escapada Creativa, perquè és un moment especial i autèntic, i ell segur que estarà a l'altura :)
Si vols venir hi estas convidat! a les 20.00h al Castell de Florejacs! :) vindràs??  
ah!! queden un parell de places pels tallers, si t'animes a venir avisa'm! craftandartists@gmail.com o 660854459. 

Si vols rebre informació sobre propers caps de setmana creatius...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada